• Gratis ombytning
  • Gratis levering
  • 2 ÅRS GYLDIGHED
  • Kundeservice
  • Partnerlogin

Spilleregler (Vores købsvilkår)

Generelle oplysninger

 

GO DREAM A/S

CVR-nr. 29 44 20 37

Sortedam Dossering 55

2100 København Ø

Email: info@godream.com

Telefonnummer: 88 77 64 00

 

KUNDESERVICE

Vores kundeservicemedarbejdere sidder klar til at hjælpe hvis du har spørgsmål. Kundeservice kan træffes på telefon, email eller ved henvendelse på vores adresse.

Telefon:        + 45 88 77 64 00

Mail:          info@godream.com

Vi bestræber os på at besvare alle skriftlige henvendelser indenfor 24 timer og altid senest 3 hverdage efter vi har modtaget en henvendelse. Vore åbningstider er:

Mandag – Fredag:           10.00 – 15.00

Lørdage:                    09.00 – 14.00

Søndag:                     Lukket                                                      

 

BESTILLING

På Oplevelsesgaver.dk kan du købe gavekort til oplevelser. Oplevelsen tilbydes på gavekort i en lækker æske eller flot gavekuvert, som er spændende at pakke op, eller du kan få gavekortet tilsendt via e-mail som e-gavekort kort tid efter din bestilling.

 

LEVERING

Du vælger ønsket levering i betalingsforløbet. Vi kan sende gaveæske med GLS enten direkte til den, der skal have gaven, eller hjem til dig selv, så du selv kan overbringe den. Hvis du bestiller inden kl. 15.00 på hverdage, sender vi oplevelsesgaven samme dag, som vi modtager din ordre, og så går der normalt 1-2 dage, inden du modtager gaveæsken/gavekuverten. Bestillinger foretaget på weekend- eller helligdage vil blive afsendt på førstkommende hverdag. Bemærk at vi desværre ikke er herrer over GLS, og der er ingen garanti for at gaveæsken/gavekuverten er nået frem næste hverdag. Du har ligeledes mulighed for at afhente gavekortet i flot gaveæske/gavekuvert gratis på vores hovedkontor på Sortedam Dossering 55, 2100 København Ø, eller få gavekortet gratis tilsendt som e-gavekort kort tid efter.

 

PRISER

Alle priser på oplevelsesgaver.dk er som hovedregel den samme, uanset om du køber oplevelsen på oplevelsesgaver.dk eller direkte hos vores samarbejdspartner. Dog kan der ved udenlandske oplevelser være tillagt et administrationsgebyr. Alle priser er inklusive moms. Du modtager automatisk en ordrebekræftelse via email. Hvis du ønsker det, kan du se dine tidligere ordrer og udskrive en faktura ved at logge ind under "Login”. Du kan også sende en email til info@oplevelsesgaver.dk, så sender vi dig en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura.

 

LEVERINGSGEBYR

Det koster ikke ekstra at købe oplevelser gennem GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk. I Danmark betaler du 49 kr. for at få dit oplevelsesgavekort pakket ind i en gaveæske og sendt direkte til din dør. Beløbet dækker, porto, emballage, håndtering samt oplevelsesbevis og gavebeskrivelse. Henter du selv gaveæsken/gavekuvert på vores hovedkontor eller vælger e-gavekort er der intet leveringsgebyr. Køb over 499 kr. kan blive pakket ind i en eksklusiv gavekuvert og sendt gratis hjem til dig eller gavekortmodtageren.

 

GAVEKORTETS GYLDIGHED

Gavekort fra GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk er gyldigt i 1-2 år fra købsdato, den specifikke gyldighedstid oplyses i forbindelse med købet. Dette betyder, at man skal have været ude på sin oplevelse, altså at gavekortet skal være brugt, indenfor 2 år efter gavekortets købsdato. Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekortet gældende fra købsdatoen – bemærk dog at returretten frafalder ved booking. Gavekortet kan i gyldighedsperioden på de 2 år byttes til vores andre oplevelser - helt gebyrfrit. 

 

INDLØSNING AF DIN OPLEVELSE

Vi har gjort det så fleksibelt og enkelt som muligt at indløse din oplevelsesgave. Ved at logge ind med gavekortets ID-nummer og indløsningskode, får du adgang til booking information for din oplevelse. På alle gavekort er anført et personligt ID-nummer og indløsningskode, som skal oplyses, når du booker oplevelsen. Der kan forekomme ventetid ved reservation af enkelte oplevelser, så vi råder til at foretage reservation i god tid. Gøres opmærksom på at en booking er bindende. Vi understreger at en booking er bindende. Når du har booket dig på en oplevelse kan den ikke aflyses eller ændres. Du kan heller ikke ombytte din oplevelse til en anden, såfremt du allerede har booket den. Gavekort skal altid medbringes til oplevelsen og afleveres, da du ellers kan blive opkrævet betaling eller blive afvist.

 

BETALING

På oplevelsesgaver.dk kan der betales med:

Dankort, VisaDankort, Visa, VisaElektron, Maestro, Mastercard, Eurocard, JCB, AmericanExpress, DinersClub og ViaBill.

Betaler du med ViaBill er det muligt at dele betalingen op i rater.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.  
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit  

Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betaler du med et Oplevelsesgavekort, skal du være opmærksom på, at gyldigheden fra dit Oplevelsesgavekortet automatisk bliver overført til den oplevelse du ombytter dit Oplevelsesgavekort til.

Det er ikke muligt at kombinere rabatter og tilbud med betaling med Oplevelsegavekort, et åbent gavekort eller eksisterende gavekort.

 

OMBYTNING AF OPLEVELSE

Du kan indenfor gavekortets gyldighedsperiode gratis bytte din oplevelsesgave til en anden oplevelse hos GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk. Oplevelsen ombyttes ved at følge instruktionerne og formularen på www.oplevelsesgaver.dk/gavekort/ombytning. Så ombytter vi oplevelsen indenfor for det samme beløb på gavekortet. Udover det nye gavekort til ny oplevelse modtager du naturligvis en ny beskrivelse af oplevelsen. Du skal selv afholde forsendelsesomkostningerne samt eventuel merpris. Der ydes ingen refusion for eventuel manko. Vores ombytningsret er din sikring af, at du altid vil kunne finde en anden oplevelsesgave. Dette gælder naturligvis også i det tilfælde, hvor oplevelsen ikke eksisterer længere. Fortrydelsesret og ombytningsret frafalder hvis du allerede har booket din oplevelse eller har købt dagsaktuelle oplevelser eller oplevelser med særlig vilkår, men der vil altid være anført særskilt ved oplevelsen, hvis der er indskrænkninger i GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk's ombytningsservice.

Ved ombytning af et gavekort skal du være opmærksom på, at gyldigheden fra dit gavekort automatisk bliver overført til den oplevelse du ombytter til.

 

FORTRYDELSESRET

Hos GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk har du altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra købsdato. 

Du skal inden 14 dage fra købsdatoen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at ringe til kundeservice 88776400 sende mail til info@godream.com eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

 

Har du købt gavekort online i vores webshop skal du udfylde 'Fortryd køb i webshop'. Pengene for værdien af gavekortet vil blive returneret inden for 10 hverdage til det samme kreditkort som gavekortet blev købt med. Har du købt dit gavekort med VIABILL, skal du tage kontakt til VIABILL for at annullere dit afdrag'

Har du købt dit gavekort i forbindelse med ombytning af et andet gavekort, eller har du betalt med et åbent gavekort, er det ikke muligt at få refunderet beløbet. I dette tilfælde vil de penge der er anvendt, blive overført til et nyt gavekort. Er der foretaget en merbetaling, vil dette beløb selvfølgelig blive tilbagebetalt til købers betalingskort.

Har du købt gavekort hos NEYE, Shell, Q8, Statoil, OK+, eller Netto skal det refunderes gennem Oplevelsesgaver.dk. Skal du udfylde "Fortryd køb i butik", og pengene vil da blive overført til den angivne bankkonto inden for 10 hverdage.

Ønsker du dine penge retur for et gavekort købt hos én af vores andre forhandlere, skal du henvende dig direkte i den butik, hvor gavekortet er købt, for at få dine penge tilbage. BEMÆRK at når dit gavekort er købt i en butik – altså ikke via vores webshop - er det butikkens regler om fortrydelsesret, der er gældende.

Varer undtaget fortrydelsesretten 

-        Der ydes ikke fortrydelsesret på billetter til en specifik dato.

-        Hvis en oplevelse er booket, bortfalder fortrydelsesretten 

Returnering 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 50,-

Varens stand, når du sender den retur 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.  

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:  

GO DREAM A/S

Sortedam Dossering 55

2100 København Ø

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse I tidrummeret 10.00 – 15.00 på hverdage.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

REKLAMATION OG ANSVAR

GO DREAM A/S er alene mellemmand og formidler således kun salg af oplevelsen mellem køber og leverandør af oplevelsen. Det er derfor samarbejdspartneren og ikke GO DREAM, som leverer de ydelser eller varer som gavekortet giver adgang til. Samarbejdspartneren er ansvarlig for aftalens opfyldelse og er købers direkte aftalepart

Skulle du mod forventning få en negativ oplevelse hos en af vores samarbejdspartnere, skal du reklamere direkte til samarbejdspartneren, da det fulde ansvar for indholdet og afholdelsen af oplevelserne ligger hos vores samarbejdspartnere.

Hos GO DREAM ligger kvalitet os meget på sinde. Vi hører derfor meget gerne fra dig såfremt du er så uheldig at have en dårlig oplevelse hos en af vore samarbejdspartnere. 

 

SIKKERHED

Vi gør opmærksom på, at deltagelse i flere af vores oplevelser er forbundet med risiko for personskade. Vi gør vores bedste for at minimere denne risiko, men gør opmærksom på at deltagelse altid er på eget ansvar. GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk kan ikke holdes ansvarlig for person- eller materielskader. De fleste af vores samarbejdspartnere er forsikrede, men som hovedregel bør du altid tjekke din egen forsikring inden deltagelse i en oplevelse.

 

PERSONDATAPOLITIK

Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC. Rent teknisk kan ”Cookies” deles op i to typer. Den ene type kaldes ”Sessioncookies” ”Sessioncookie” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser. Der findes en anden type ”Cookie” som kaldes ”Permanent Cookie” og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent Cookie” er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside. På oplevelsesgaver.dk anvendes cookies altså med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan slette cookies ved at gå ind under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" <> "Slet cookies" (i Internet Explorer 5.X)

Logstatistik

Logstatistik bruges på www.oplevelsesgaver.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På www.oplevelsesgaver.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet er.

 

DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer, email-adresse. Personoplysninger bruges først og fremmest til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er tilpasset dine interesser. Vi bruger eksempelvis Google Analytics og Trustpilot.

Personoplysningerne registreres hos GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk og opbevares i 5 år (i henhold til bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Oplysningerne afgivet til GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand udover beskrevne, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til GO DREAM/Oplevelsesgaver.dk.

Den dataansvarlige på godream.dk er GO DREAM A/S.  

 

Klageadgang 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til samarbejdspartneren. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.forbrug.dk  

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr  

   

Handelsbetingelserne er senest opdateret 07.06.2017

  

Standardfortrydelsesformular 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)  

Til: 

GO DREAM A/S

Sortedam Dossering 55

2100 København Ø

E-mail: info@godream.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 

__________________________________________________________________________________ 

 

Bestilt den: __________________________________

 

Modtaget den: _______________________________ 

 

Forbrugerens navn: ____________________________

 

Forbrugerens adresse:  _________________________ 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     

 

Dato: _________________ 

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

 

Personlig informationLuk