• Gratis ombytning
  • Gratis levering
  • 1-2 ÅRS GYLDIGHED

Pilot for en dag

Lær at flyve og kom helt tæt på himlen

Pilot for en dag

Lagerstatus: På lager

1.695,-
Total: 1.695,-
kr.1.695
Pilot for en dag
Total: 1.695,- Pris
Anmeldelse

Anmeld denne oplevelse

Anmeld

Pilot for en dag

Har du altid drømt om at flyve et fly? Nu har du muligheden for at udleve din drøm og få en smagsprøve på livet som pilot.

Inden take-off vil en erfaren flyveinstruktør oplyser dig om flyvningens grundprincipper, introducere dig for det lille 4-personers fly og gennemgå instrumenterne i cockpittet.

Herefter taxier du på egen hånd ud til startbanen og skal selv tage imod starttilladelse fra tårnet. Slip nu bremsen, giv gas og træk i rattet - og pludselig vil du befinde dig i luften. Du har enerådigt kontrol over styrpinden og dermed flyet, og flyveinstruktøren ved din side vil give dig gode råd og vejlede dig under hele den 20 minutter lange flyvetur.

Glæd dig til den helt særlige oplevelse, det er at lette, lande og styre et fly i luften og nyd samtidig den storslåede udsigt over land og by under din flyvetur.

Ophæv tyngdekraften og mærk suset!

Giv et gavekort til en dag på flyveskole til manden eller kvinden, der har alt, men mangler luft under vingerne.

 

Yderligere information

STED
Roskilde og Tirstrup (Tirstrup dog kun marts til oktober)

VIGTIG INFO
* Berusede personer vil blive afvist
* Der tages forbehold for vind, vejr og teknik

Gyldig for:
1 person

Alder:
Fra 16 år
Ca. 1 time heraf 20 minutter i luften
Prøvetime som pilot Du styrer selv et lille fly Gennemgang af flyvningens grundlæggende principper Undervisning og vejledning undervejs ved professionel flyveinstruktør Prøvetimen kan medregnes i videre professionel eller privat pilot-uddannelse Forsikring er inkluderet
Enhver med en lille pilot i maven
Berusede personer bliver afvist. Der tages forbehold for vind, vejr og teknik.GYLDIG FOR: 1 personALDER: Min. 16 år

Vi pakker pænt ind

Det er tanken der tæller, men der er nu ikke noget bedre end at få en gave, der er pakket pænt ind.

E-Gavekort

Vil du have dit gavekort med det samme, så kan vi sende det til din indbakke og så kan du folde det som du lyster.

Emballage

GAVEÆSKE

Er du mere til det enkelte look, så kan vi også lægge dit gavekort i en eksklusiv gaveæske som pynter under ethvert træ.

Del din oplevelse

Fortæl andre hvordan din oplevelse har været. Var det sjovt, hyggeligt, spændende, interessant eller noget helt femte...

Tidligere anmeldelser

Erk Martinsen
Efter at have prøvet flere små og store fly ( fra KZ7 lærke til Airbus 380) som passager. Og solo med faldskærme, skulle dette prøves.

Ankom til Roskilde med truende mørke skyer på himlen . Stor var glæden da det blev min
tur. Fuld sol og dejligt vejr.

Fik god instruktion ved gennemgang af flyet og checkliste før start.

Alt fik jeg selv lov til at gøre. Starte , køre ud til venteplads, lidt svært at styre flyet med fødderne,men det kom hurtigt uden indgreb fra instruktøren. Så til startbanen. Fuld gas og
fokus på den hvide linje i midten. Hurtigt var vi i luften.
Op til hjembyen og kigge ned på huset. Selv landingen fik jeg lov til at udføre selv. kun lidt hjælp til flaps. Fantastisk at mærke at maskinen, en TAMPICO TB 9 lystrede den mindste bevægelse på styregrejerne
Pragtfuld oplevelse der kan anbefales. Man får lyst til at tage flere ture
Eneste anke var at tiden gik alt for hurtigt.

28. september 2013
Erk Martinsen
Henrik Larsen
Fed, fed oplevelse. Fløj et lille, meget nyt 2-personers fly fra Randers Lufthavn med en rar og behagelig instruktør, Martin, ved siden af. Fik dog ikke, som der ellers står i oplevelsesbeskrivelsen, lov til selv at taxi'e ud og til at lette, men fik pinden straks vi var i luften. Derfor ikke de 5 stjerner. Det flytter dog ikke ved, at det var en super god oplevelse og lysten til at flyve selv er bestemt ikke blevet mindre.
Casper
Det er få ting her i verden som på ingen måde er mulige at beskrive med ord, men som kun erfaring kan give en indsigt i, hvilken oplevelse det er at udleve!
Med mange oplevelse i livet, bl.a. racerbiler, klatring mv. tænkte jeg at dette nok "bare" ville være endnu en fed oplevelse der skulle prøves...

Pas på! - denne oplevelse er stærkt vanedannede, og er noget der får en ellers adrenalin pumpende acceleration i Ferrari til at virke som en tur på en Velo Solex.

Dette er uden tvil den største oplevelse af frihed, overskud & overblik, samt den ultimative oplevelse af livskvalitet og det at have hele verden til rådighed som legeplads.

En behagelig afslappet oplevelse med piloterne som grundigt sætter dig ind i tingene, men alligevel en tilpas underspillet tone af alpha hanner fra Top Gun, testosteron og overskud.
den vildeste oplevelse

Hvert af nedenstående punkter var den virkelige oplevelse - ingen kunstige indpakning!
- Flight Check
- Take off
- Navigation i luften
- Landning

TOPPEN OPLEVELSE SOM ALLE BURDE HAVE MULIGHEDEN AT OPLEVE I DERES LIV!
Viggo Hvolbøll
Hej.
Endelig blev det den 11. maj kl.11.00 og jeg skulle have mit gavekort indløst.
Og sikken en oplevelse. Da jeg havde "tjekket" ind mødte jeg flyveinstruktør Torben.
Han kan da få alle til at slappe af og godt det samme for jeg var noget nervøs.
Efter en meget grundig gennemgang af flyet udvendig og alle instrumenter gik jeg igang med tjeklisten. Efter start af motor siger Torben "Så følger du bare den gule stribe ud til startbanen"
Det var ikke let at styre med fødderne med ud til banen kom vi da.
Efter motorafprøvning fik jeg starttilladelse fra tårnet. "Fuld gas og lige frem" siger Torben.
Som sagt så gjort. "Så skal du trække i styrepinden" siger Torben og så er vi endelig i luften og det uden hjælp fra Torben. Efter en dejlig og skøn flyvetur hvor jeg styrede hele tiden mens Torben var så flink at tage billeder for mig, skulle vi jo også ned igen.
Ved indflyvningen til bane 21 fortalte Torben hele tiden hvad jeg skulle gøre. Flaps, højde, op med næsen, gas fra, hold den der, kom det fra Torben som så helt afslappet ud. OG så var vi nede på jorden igen. Måske ikke den bedste landing på den bane, men der skete ingen skade på hverken fly, mennesker eller dyr. Og jeg er sikker på at Torben ikke rørte
styrepinden på noget tidspunkt. Sjældent har jeg svedt så meget i håndfladerne som der.
En MEGET stor tak til Torben.
Kan kun anbefale at blive "Pilot for en dag"
PS: Pas på det kan være vanedannelse at prøve at flyve. Det er helt sikkert jeg skal prøve igen.
"Pilot" Viggo

Michael Lauritsen
Hej.
Jeg er en dreng på 14 år, som i 8 år har haft den vildeste drøm om at blive pilot, så jeg gik ind og prøvede at finde noget hvor man kunne flyve selv og prøve og se, om det også kildede i maven i et fly. Jeg fandt så det her inde, og fortalte straks mine forældre om ideen, og da jeg havde fødselsdag en måned efter, fik jeg pengene til det, og bestilte så tiden. Det var let, og helt uden problemer.

Nå, men jeg kommer så ud til lufthavnen i Roskilde, og min mave kildede ekstremt meget af spænding og glædelse, men var selvfølgelig også en smule nervøs! Vejret var heldigvis perfekt, vindstillet og helt klar himmel, trods hagl, sne og blæst dagen inden.
Jeg blev så mødt i afgangshallen af piloten, og vi gik ud til flyet som holdte lige ude foran. Han fortalte kort om motoren og flyet, og efter ca. 5 minutter satte vi os så ind i flyet, hvor han også lige gennemgik alle tingene. Vi lukkede dørene helt, og tog så tjeklisten frem og begyndte at gå den igennem og starte flyet. Da jeg drejede nøglen, begyndte det igen at kilde i maven, jeg gik så videre på tjeklisten og efter ca. 15 minutters gennemgang og start af flyet, som jeg helt selv gjorde, slap jeg bremsen og kørte selv ud til et lille område på banen, hvor vi lige tog tjeklisten frem og lavede et "før start" tjek. Da det var gennemgået meget kort, slap jeg igen bremsen og kørte så mod startbanen, hvor den fik fuld smadder på. Jeg trak stille i rattet, og bum, jeg fløj.. Jeg fløj simpelthen et fly, helt selv! Piloten ved siden af foreslog så en rute da jeg havde nået de 4-500 fod, og den rute fulgte vi ud af kontroltårnets magtområde eller hvad man siger, og her sagde piloten så til mig, at nu var der frit slag, så jeg fløj lidt rundt for at se på det fantastiske landskab. Vejret var så klart, at jeg kunne se nogle bjerge i sverige. Det var en helt fantastisk udsigt! Og samtidig mens jeg fløj, tog piloten nogle billeder af mig imens jeg fløj, på mit kamera som jeg havde taget med. Og oppe i luften, blev min lyst til at blive pilot bestemt ikke mindre! Det har kun gjort mig afhængig! Så afhængig, at jeg bestemt gør det igen til sommer!


Så en perfekt oplevelse, og klart en anbefalelse til alle som elsker at flyve!
Erik B. Petersson
En fantastisk oplevelse som jeg har beskrevet på FB og se billederne, der er ikke nogle fra selve flyveturen da jeg jo var piloten ;) Så det har min absolutte anbefaling.
En enkelt ting, vær opmærksom på hvad du har i lommerne. Min instruktør kikkede efter da jeg stod ud på vingen, fandt et stort brilleetui som ikke var mit og så tænkte vi ikke mere over det, men senere kunne jeg synge den i ved; og min lomme var tom, et tyndt brilleetui, min småpengepung og min brillepudseklud alt forsvandt åbenbart ned i det dybe pilotsæde :( men min egen fejl, og det ødelagde bestemt ikke turen ;))
Martin Møller
En helt fantastisk oplevelse. Ankom til Tirstrup med lidt skepsis da vejret var lidt blæsende med lette spredte byger. Jeg hilste på instruktøren og vi gik sammen ud til det lille Cessna-fly, hvor han gav den nødvendige briefing af de forskellige instrumenter inden start. Jeg taxiede flyet ud og trak det selv i luften. Lidt øvelser i 360 graders sving, stigning og nedstigning og lidt turbulens. 25 min. i luften går stærkt og jeg lavede min indflyvning til Tirstrup hvor jeg styrede flyet ned til landingsbanen. En kort debriefing efter turen mens jeg fulgtes med instruktøren tilbage til Aarhus Flight Academy's kontor.
En oplevelse som helt klart er turen og prisen værd. En stor tak til Oplevelsesgaver samt flyselskabet. Det er noget helt andet at flyve når man prøver det selv.
Lars Jørgensen
Fantastisk dag igår med god sigtbarhed, så man kunne se store dele af sjælland fra luften over Roskilde og omegn.

Ja, jeg taxi'ede selv ud og tjekkede alle dele af flyet, så vi var klar, og så sagde Co Pilot. - "Kør", og så var det afsted for fuld kraft med min lille TB9 flyver, som fløj 180 Km/t og havde en 5 liters motor på 160 HK.

Der var utrolig meget vind, så i starten føltes det noget slingrende, men efterhånden som jeg havde fået flyet fra landingsbanen og op i ca. 400-550 meters højde, samt fået lidt føling med det hele, ja så var en super oplevelse at sidde i et fly og kunne se både Møns Klint, Kyndby Værket, Furesø, Øresundsbroen osv.

Landingen var noget en spændende fornøjelse, hvor man følte man bare fløj direkte mod jorden og ville styrte, da flyet var meget uroligt pga vind, men det gik fint og jeg fik landet flyet fint.

En super oplevelse. GØR det - det er en oplevelse for livet
Svend Aage Thomsen
Jeg havde fået, gavekortet af mine to dejlige børn.Og lørdag d.15.9 kørte vi til tirstrup. Jeg mødte min "co.pilot" ved ankomst.Han fortalte om flyet og instrumenterne,hvorefter jeg selv taxiede ud til start.jeg startede selv ,og styrede flyet også under landing.Det var en kanon oplevelse. Det er ikke sidste gang jeg skal prøve det.
Stig Simonsen Straarup
Det var en ok oplevelse, selv at prøve at styre et lille fly.
Vejret var ikke det bedste med regnbyger og nogen vind.
Men der var den nødvendige skyhøjde og sigtbarhed, så vi valgte at gennemføre, nu hvor jeg var kørt så langt.
Men med en sidevind på 20 knob, fik jeg ikke selv lov til at starte. Jeg taxiede selv flyet ud på startbanen, gav den nødvendige gas m.m., men instruktøren tog styregrejerne under starten, da der skulle korrigeres for sidevind i det øjeblik flyet slap startbanen, og den rutine har en uerfaren naturligvis ikke, så det var fint nok.

Efter starten overtog jeg styregrejerne og instruktøren tog sig af gas og trim.
Vi fløj sydpå, ned over Knebel, drejede så mod Ebeltoft, hvor jeg fik lov at cirkle over Fregatten Jylland, som jeg komme se ud af min siderude under et 45 graders sving.
Derefter ud over Grenaa og så tilbage mod Tirstrup Lufthavn, hvor piloten tog sig af landingen, men jeg havde også hænderne på styregrejerne, så jeg kunne følge med.
Efter landingen taxiede jeg flyet ud til hangaren, da jeg var dagens sidste pilot for en dag. Jeg hjalp med at skubbe flyet ind, og fulgtes med instruktøren tilbage til lufthavnsbygningen, i småregn.

Som en sidebemærkning, kan jeg nævne, at jeg midt i 80érne sprang i faldskærm fra Vamdrup Flyveplads i det selvsamme fly, OY BUK. Instruktøren kunne bekræfte, at flyet var købt brugt i Vamdrup, pudsigt.
Det vil altså sige, at jeg er lettet i flyet mindst 25 gange tidligere, men det er første gang jeg prøver at lande i det.......

Mvh
Stig Simonsen Straarup
Vorbasse
John Langkilde
Jeg fik gaven af min kone så jeg var meget spændt på hvor meget man fik lov til, samtidig vil jeg sige at jeg lider af højdeskræk, ikke fodi jeg var nervøs, først da jeg sad i flyet...åååå, men vi kom i luften, kikkede ned ååå, samtidig var der lidt turbulens, men den rigtige pilot forklarede hvad jeg skulle kikke på af instrumenter , holde kurs højde, glemte jeg min frygt, og landede perfekt,, det var helt perfekt at man fik lov til at prøve alt. Jeg har tit fløjet med flysimilator på min pc og aldrig landet før, men her gik det fint, og da jeg kom hjem til min pc prøvede jeg igen og landede rigtig.
Det var en kæmpe oplevelse, som jeg aldrig glemmer, og samtidig tak til min instruktør.
Det var på Tirstrup lufthavn.
Anders Grønkjær
En super dag og en fantastisk oplevelse.

Flyvedag d. 22.7.2012.

Lidt forsinket blev jeg mødt af piloten, og vi gik direkte til flyet til teknisk gennemgang.
Da jeg har en smule kendskab til flyvning i forvejen, benyttede vi tiden på at hyggesnakke lidt, og derefter blev checklisten gennemgået inden vi rullede ud til start.

Vel oppe i 1500 fod, og med lidt rigeligt blæst, forlod vi Roskildeområdet, og begav os ud i "frit" luftrum. Her var der mere tid til at slappe lidt af, og nyde at der var mulighed for med instruktørens ord "fri leg".

Der blev lavet forskellige flyvemanøvrer, og der var hele tiden en følelse af at være i trygge hænder hos den meget erfarne pilot.

Efter 30 minutters flyvning var det tid til at lande, og under rolig vejledning gik dette også helt fint, trods lidt drilsk sidevind.

Vel nede blev checkliste efter landing gennemgået, og evaluering af flyvning foretaget.

En stor oplevelse og fantastisk dag var overstået. Klart anbefalelsværdigt til alle med interesse for flyvning eller hvis man bare ønsker en anderledes og minderig dag.

Eneste "minus" er, at tiden bogstaveligt talt flyver afsted.

Fantastisk!!
Bodil
Jeg havde en herlig oplevelse med flyvningen.
Jeg havde fået oplevelsesgaven af min mand til min fødselsdag, så jeg havde nogle måneder til at gå og samle mod. Var nu heller ikke alt for bange for at prøve at flyve.
Dagen oprandt og heldigvis var det godt vejr - helt klart og ingen stærk blæst. Jeg havde sommerfugle i maven, men var alligevel fattet.
Instruktøren viste sig at være en rar og stille og rolig mand, som grundigt satte mig ind alt det tekniske man skulle foretage sig, før man kunne gå på vingerne og tillige det, man fik brug for, når man var lettet. Jeg var meget koncentreret og fik et godt overblik - synes jeg - selvom jeg selvfølgellig ikke kunne huske det ud over nogle få ting. (Så var det godt at have instruktøren ved sin side).
Selve flyvningen var forunderlig og en skøn, skøn oplevelse - og det lige fra at køre ud til startbanen, opspeedningen på startbanen og så det magiske øjeblik, da hjulene pludselig slap jorden og man var i luften. Som sagt var jeg meget koncentreret, og koncentrationen holdt sig hele vejen igennem, men jeg følge overhovedet ingen angst. Det var lutter spænding og OH... fryd. Og så er Danmark jo sådan et smukt land, så prydligt og fint med alle markerne og de små pæne huse.
Jeg mener vi fløj i 330 meters højde.
Det gik fint med at komme ned og at lande maskinen. Det synes jeg i hvert fald selv. Og jeg var - og er - stolt som en pave over, at jeg har gjort det: fløjet en flyvemaskine helt selv.

De venligste hilsner fra Bodil
John Sørensen
En helt fantastisk oplevelse.
Jeg fløj fra Tirstrup L. ind over Århus og ned Til Solbjerg i helt klart vejr og med en yderst kompetent "medpilot" Kenneth.
Det kan helt sikkert anbefales andre at prøve en sådan tur. Gør det selv eller giv det som en gave.
Thomas Bredahl
Har lige haft min dag som "pilot" og jeg må indrømme at det er svært at få armene ned igen :-)
Vel ankommen til Air Taxi i Roskilde Lufthavn blev jeg modtaget af en meget venlig pilot, hvorefter vi gik direkte ud til flyet.
Vi gik ombord i den lille 4 personers maskine og jeg fik forklaret alt om instrumenter, hastigheder, motor og hvad jeg kunne forvente af flyets opførsel.
Motoren blev startet, jeg stillede nogle spørgsmål (og fik fantastisk kvalificerede svar) og da maskinen var varm fik jeg lov at taxi'e ud til startbanen........ "er du klar" lød det i head set'et og efter et "JA" fik den gas og jeg lettede selv ved den givne hastighed.

Hele flyveturen blev foretaget uden indgriben, men dog kyndig verbal vejledning fra piloten og jeg følte mig fuldstændig tryg fordi hele situationen var nede på jorden og afmystificeret. Fra Roskilde, ned over Køge og vandet og lige tid til at piloten kunne vise lidt af hvad flyet også kan...... imponerende følelse!!

På vej tilbage, ligesom på udturen havde jeg god tid til at nyde udsigten og vi fik talt om landingen jeg havde foran mig. Jeg fandt frem til lufthavnen, kom ind mod landingsbanen og rettede næsen nedad....... fin indflyvning og en acceptabel landing som jeg endda også kunne nå at nyde :-)

Igen lidt taxi mod terminalen og vi fik rundet oplevelsen af imens...

En stor tak til piloten for en fenomenal oplevelse som jeg kraftigt vil anbefale til alle med interesse for mekanik og flyvning.
Jakob
Jeg havde igår lørdag d.25/09/10 min længe ventede dag som pilot med AirTaxi i Roskilde lufthavn.
Det var præcist hvad jeg havde håbet på + lige lidt mere :).
Super venlig og kvalificeret instruktør. Efter en grundig gennemgang af alle instrumenter og knapper fik jeg selv lov til at gøre ALT det praktiske (tjek af flyet ifølge en over 70 punkter lang liste) under vejledning.
Da vi var klar styrede jeg selv flyet ud på startbanen og da vi fik "GO" fra tårnet var det fuld gas derud af og på instruktørens que blev der hevet tilbage i styrpinden og vupti så var vi over Roskilde. Vel oppe i luften kørte instruktøren sit sæde helt tilbage - langt væk fra pedaler og styrepind - og brugte hele turen på at snakke og tage billeder med mit medbragte kamera imens jeg fløj derud af. SUPER FEDT. Der var dog lige tid til en tur i hans egen private rutchebane hvor han fik det lille fly vredet godt rundt (sammen med indholdet i min mave). Han havde dog spurgt om jeg var frisk på det først så det var top, men hvis man synes det gyldne tårn i tivoli er lidt grænseoverskridende så skal man nok takke nej til den del af oplevelsen :).
Da det var tid til landing var det også mig selv der fik lov a manøvrere rundt og ind på kurs og højde så vi var klar til landing. Stille og rolig ned over banen og med kyndig vejledning kom vi igen ned på jorden uden hjælp fra instruktøren og en helt fantastisk oplevelse var slut alt for hurtigt.

Jeg kan kun anbefale denne "oplevelse" til alle!
Pehr Rasmussen
01-08-10.
Til kommende "piloter for en dag".Jeg havde fået "min dag" af min kæreste og vores søn,på min 50 års fødselsdag.
Turen gik til Roskilde Lufthavn og jeg skulle flyve kl 13.00.
Vi gik direkte ombord,og sammen gennemgik vi tjeklisten,samt en kort gennemgang af de forskellige instrumenter.
Vi kørte slingerende ud til startbanen hvor vi lettede også lidt ustabilt,men op kom vi.Da vi så kom op i 12-1400 fod
fik jeg at vide at "nu kunne jeg bare flyve som jeg ville".
Jeg fløj ud over Roskilde by,og ud over fjorden,Og phuuu hvor tiden går hurtigt når man er i godt selskab.
Nu skulle vi tilbage til lufthavnen og lande,og det gik fint.
Alt i alt, en fed tur som godt kunne gentages,dygtig og flink instruktør,en stor tak for en kanon oplevelse herfra,
det kan godt anbefales andre :-) KH. Pehr
Peter Bysøe
En oplevelse for livet, kan stærkt anbefales. Man får selv lov til at alt fra checke alle parameter før take-off og til selv at flyve og lande cessna'en. Det er den fedeste fornemmelse selv at have kontrol over flyet, og man bliver helt høj på oplevelsen. Så hvad venter du på? Se at komme på vingerne!

/Peter
Knud Mortensen
Til direktionen hos Oplevelsesgaver. dk A/S
Søndag den 6. juni havde jeg den store oplevelse at prøve at flyve et Cessna fly fra lufthavnen i Tune til en tur over østsjælland og retur. Det var en gave fra mine børn til min 70 års fødselsdag. Vi mødte i god tid, og blev budt velkommen af en repræsentant fra "Oplevelsesgaver". Vi fik en kop kaffe, og piloten begyndte herefter at fortælle mig om dagens flyvning og instruere mig i flyet. At piloten var mere en 100% "professionel" mærkede jeg med det samme, og jeg var ikke på noget tidspunkt usikker på at skulle flyve med ham. Efter at vi var kommet ind i flyet var der lidt mere instruktion og at piloten var pilot og kunne flyve skinnede helt klart igennem da jeg skulle havde styregrejet i hænderne. Jeg var selvfølgelig spændt på, om jeg kunne få flyet i luften, og jeg følte, at det var mig der fik flyet i luften :-) Herefter fløj vi mod Køge, og den ro og dygtighed piloten havde smittede selvfølgelig af på mig, så jeg kunne nyde !
turen over marker, uden om byer, og lidt ud over Øresund. At lande et fly står for mig som det sværeste, afstandsbedømmelse, den rigtige hastighed, sidevind m.m.. Men jeg landede også flyet måske ikke til kryds og slange, men ned kom vi. Min oplevelse af turen var, at jeg følte at jeg "fløj" maskinen, og det var vel igrunden, også det der var meningen. Efter turen takkede jeg selvfølgelig piloten for oplevelsen, men repræsententen fra Oplevelsesgaver fik jeg ikke sagt for den pæne modtagelse, lad det nu være gjort. Bedømmelse: Jeg giver 5 fly ud af 5 fly for oplevelsen. Venlig hilsen fra"piloten Knud"
Mikkel Swatz
Hej. Jeg fik af min datter "Pilot for en dag" til den13/6-2009 kl 11. Det var en virkelig fantastisk oplevelse. Man blev meget fint instrueret og fik lov at lette, flyve og lande. Super super godt.
MVH MIkkel Schwartz
Jane Voldborg
"Pilot for en dag" er en helt fantastisk oplevelse.

Man får lov til at styre hele vejen igennem, inkl. start og landing. Godt nok varer hele sceancen ca. 1 time, hvor flyveturen udgør ca. 20 min., men det er så spændende, at man fuldstændigt mister tidsfornemmelsen.

Kan varmt anbefales.
Mikkel
Hej!
Jeg havde fornøjelsen af at være "Pilot for en dag" d. 13. juni 2009.

Jeg havde taget min bror med som gæst, da han på et tidspunkt havde et ønske om at blive pilot. Han havde en virkelig godt oplevelse, hvilket var meget positivt.

Jeg synes at det hele var overstået alt for hurtigt - at jeg fløj i 20 min., kan jeg ikke forstå.

Jeg havde forventet noget teori om sikkerhed, flyet og selve det at flyve, men vi gik direkte ud til den holdende Cessna. Her fik jeg en hurtig, men absolut godkendt beskrivelse af hvad der skulle ske.

Halvvejs ud på startbane fik jeg mulighed for at vende mig til at styre på landjorden før selve starten. Jeg var noget mere usikker end forventet, men jeg gjorde det åbenbart ok. Da vi holdte på startbanen og var klar til take-off, kom der fuld fokus på hvad jeg skulle gøre… Fuld fart på ned af banen med den hvide stribe mellem hjulene. Et let træk i rattet og vi var i luften.

Lidt overvældende oplevelse at JEG havde gjort det! Så fik jeg roligt bragt os til korrekt flyve højde… det går jo let, tænkte jeg. Havde dog lidt svært ved at holde højden, men en trimning hjalp. Nu havde jeg så tid til at nyde udsigten, imens jeg styrede flyet efter instruktionerne… fly mod møllen, vend over søen, bring os over Risø, flyv rundt om byen mv. Selv om der var noget vind, gik det hele helt fint.

Lige pludselig var det blevet tid til at indflyve til landingen. Gassen blev taget af… korrigerede for det. Flaps blev tilføjet… korrigerede for det. Nu sker det, tænkte jeg. Hold tungen midt i munden, jeg/vi skal lande.
Flyet kom på rette spor mod landingsbanen – fedt så langt så godt. Nu var flyet noget svære at holde på rette kurs samtidig med at indflyvingshøjden skulle holdes. Hvor mange lys er tændt… Holder jeg kursen… Over hegnet til landingsbanen… Det ser stadig godt ud. Fokus på kursen - lysene er ligegyldige nu. Vi var nu i ca. 1. sals højde og jeg blev nervøs. Skal jeg virkelig prøve at lande SELV… NEJ, tænkte jeg. ”Du har kontrollen”, sagde jeg til instruktøren. Vi landede korrekt, kom af landingsbanen, og jeg overtog igen. Min dag som pilot var overstået. Nu var der tid til at nyde det oplevede for alvor!

Jeg har kørekort til meget – motorcykel, bil, last, bus samt entreprenør maskiner. Jeg var derfor ikke nervøs for at lære at flyve. Til forskel for ovennævnte er Z-aksen en faktor, når man flyver, samtidig med at man frit kan færdes. Derfor er flyvning noget for sig vel, som jeg skal prøve igen på et tidspunkt.
Klaus Pendolo
Det var en god oplevelse, piloterne var meget nemme at snakke med, og de forklarede alt hvad jeg spurgte om.
Helt sikkert en god oplevelse

Se flere anmeldelser

Personlig informationLuk