KUNDEOMSORG


Ofte stillede spørgsmål

Hvordan forlænger jeg mit gavekort?
  • Det er muligt at forlænge dit gavekort i hele gavekortets gyldighedsperiode og op til et år efter udløb. Er gavekortet udløbet med mere end ét år kan vi desværre ikke forlænge gavekortet. Brug venligst  nedenstående kontaktformular, hvis du ønsker gavekortet forlænget.

Hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan bruge mit gavekort?
  • På vores hjemmeside kan du finde listen over de muligheder, vi tilbyder til dit gavekort. Du kan gøre følgende:

    1. Klik dig ind på oplevelsen
    2. Under billedet af oplevelsen finder du en knap med teksten ’Se alle indløsningssteder’ henover. Her vil listen over vores partnere komme op.
    3. Alternativt kan du se listen over vores partnere, samt bookingmulighederne for disse, når du aktiverer gavekortet.

Hvordan kan det være at nogle partnere forekommer på emballagen, men ikke på den opdaterede liste på hjemmesiden?
  • Nogle gange sker der desværre det at vores partneraftaler ophører. Dette kan være grundet konkurs, uenigheder mv. Derfor anbefaler vi dig at se listen på vores hjemmeside, hvor vi har den opdaterede liste over vores partnere (se Hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan bruge mit gavekort?).Vi har desværre ikke mulighed for at kontakte gavekortmodtagerne, hvor gavekortet er købt i en butik. Derfor anbefaler vi altid at tjekke op på listen, eftersom dette er vores mulighed for at kommunikere direkte med gavekortsmodtageren. Dette er selvfølgelig beklageligt, men som udgangspunkt er vores partnere dem, der står på bagsiden af gavekortet.

Hvordan finder jeg ud af hvornår mit gavekort er gyldigt til?
  • Når du aktiverer dit gavekort, vil du blive oplyst om gyldighedsdatoen.

    Alternativt, kan du kontakte vores kundeservice.

Hvordan benytter jeg mit gavekort?
  • Har du et gavekort til Oplevelsesgaver.dk, går du ind på Benyt gavekort. Indtast gavekortets ID-nummer og indløsningskode, som står på gavekortet/e-gavekortet samt øvrige informationer og klik på ”Kom i gang”. Nu vises de aktuelle muligheder gældende for gavekortet samt al nødvendig information om, hvordan man booker og indløser oplevelsen hos arrangøren. Kontakt arrangør/book iht. denne information.

Jeg har et åbent Oplevelsesgavekort – hvad skal jeg gøre?
  • Med en Valgfri oplevelse / Åbent gavekort kan du selv vælge mellem alle de oplevelser, der er repræsenteret på godream.dk, indenfor den værdi, der står angivet på gavekortet. Gavekortet kan ikke benyttes direkte hos vores partnere, men skal først ”ombyttes” på godream.dk til en konkret oplevelse.

      Har du allerede et gavekort, gør du følgende:

    • Find den ønskede oplevelse og læg den i kurven
    • I Bestillingsoversigten indtaster du oplevelsesgavekortets ID-nummer og indløsningskode under "Betal med et gavekort"
    • Vælg ”Videre” og indtast dine kundeinformationer, vælg levering og afslut din ordre
    • Nu modtager du et nyt gavekort på den valgte oplevelse. Har du anvendt den fulde værdi af din Valgfri Oplevelse/Åbent gavekort, vil dette ikke længere være gyldigt
    • Indtast ID-nummer og indløsningskode fra det nye gavekort
    • Nu ser du mulighederne og bookinginformationer gældende for gavekortet. Følg instrukserne
    • Husk at medbringe det nye gavekort til oplevelsen, da det gælder som betaling
    • NB! Bemærk at en Valgfri Oplevelse/ Åbent gavekort IKKE kan benyttes direkte hos vores samarbejdspartnere!

Hvad skal jeg medbringe, når jeg skal ud på min oplevelse?
  • Du skal udelukkende medbringe dit gavekort, som gælder til den specifikke oplevelse, da dette gælder som betaling.

Kan jeg bruge min Valgfri Oplevese / Åbent oplevelsesgavekort (BRONZE, SØLV, GULD, PLATIN) som betaling ude på oplevelserne?
  • Nej, du kan ikke benytte din Valgfri Oplevelse /Åbne Oplevelsesgavekort, som betaling ude på oplevelserne. Med en Valgfri oplevelse/Åbent Oplevelsesgavekort skal du først bytte gavekortet til et gavekort til en specifik oplevelse - se ovenstående spørgsmål for uddybelse. Når valget er foretaget, får du tilsendt et nyt gavekort, der gælder til den specifikke oplevelse. Det er dette gavekort, du skal medbringe til oplevelsen.

Kan jeg ombytte mit gavekort til en anden oplevelse?
  • Ja, på Godream.dk kan du helt gratis ombytte din oplevelse til en af vores andre oplevelser, blot du gør det indenfor gavekortets gyldighedsperiode.

    Hvis oplevelsen, du ønsker at bytte til, er dyrere end din nuværende oplevelse, kan du blot lave en betaling på differencen. Betalingsmulighed kommer automatisk efter indtastning af betalingsadresse. Hvis den oplevelse, du vil bytte til, er billigere end hvad dit nuværende gavekort er værd, har du selvfølgelig penge til gode - dit tilgodehavende sendes automatisk til din e-mail som e-gavekort.

Hvor lang tid er gavekortet gyldigt?
  • Vores gavekort har en gyldighedsperiode på 3 år og 3 måneder fra købsdato. Dette gælder dog ikke for vores biografoplevelser, som er gyldige i 1-2 år.

    Er du i tvivl om, hvor lang gyldighed der er tilbage på dit gavekort, kan du logge ind med det på www.oplevelsesgaver.dk/recipient/register - her vil du få udløbsdatoen oplyst samtidig med, at du oplyses om, hvordan du benytter dit gavekort.

    Bemærk, at gavekortets gyldighed eller status IKKE ændres ved at logge ind med det. Dette kan du gøre ligeså mange gange, du har behov for.

Kan jeg købe et gavekort til det hele?
  • Ja, vi har et åbent/valgfrit gavekort, vi kalder Oplevelsesgavekort, hvor du selv kan bestemme beløbet. Modtageren kan frit vælge oplevelse(r) fra godream.dk for det beløb du har valgt at købe for.

    Vær dog opmærksom på, at et Oplevelsesgavekort IKKE kan benyttes direkte hos arrangøren, men først skal bruges som betaling på godream.dk før modtageren kan komme ud på sin ønskede oplevelse. Læs mere om Oplevelsesgavekort og hvordan man benytter det ved at klikke her.

    Gavekortmodtageren kan vælge én eller flere oplevelser for den valgte værdi, og har desuden også mulighed for at vælge en oplevelse, som overskrider Oplevelsesgavekortets værdi, hvor denne selv betaler differencen.

Mit gavekort er udløbet, hvad gør jeg?
  • Hvis gyldighedsperioden på de 1, 2, eller 3 år og 3 måneder er overskredet, er gavekortet ikke længere gyldigt og kan ikke benyttes eller byttes.

Hvor hurtigt kan jeg modtage gavekortet?
  • Du kan vælge at få tilsendt dit gavekort om e-gavekort. Du modtager en mail med en flot PDF, der både indeholder billede og beskrivelse af oplevelsen. Mailen sendes automatisk til dig umiddelbart efter dit køb, og du skal blot printe gavekortet i mailen.

    Du kan også vælge at få dit gavekort som Dream Frame (akrylramme) pakket pænt ind i flot gaveæske og få det sendt med posten. Bestiller du før kl. 15 på en hverdag, sender vi gavekortet af sted samme dag. Der går normalt 1-2 dage, inden du modtager gaveæsken.

    Bestillinger foretaget på weekend- eller helligdage vil blive afsendt på førstkommende hverdag. Bemærk, at vi desværre ikke er herrer over PostDanmark, og der er ingen garanti for at gaveæsken/gavekuverten er nået frem næste hverdag. Du afholder udgiften til porto.

    •  
Hvordan aktiverer jeg mit gavekort?
  • Du kan aktivere dit gavekort, og få information om, hvor gavekortet kan benyttes ved at læse første spørgsmål her på siden.

Får jeg en bekræftelse på aktivering af mit gavekort?
  • Nej, det gør du ikke, med mindre der er foretaget en reel booking direkte på godream.dk.

Der står, at mit gavekort gælder til 1 person, kan vi være flere om at anvende det?
  • Det afhænger af, hvilken oplevelse dit gavekort gælder til, men det vil typisk fremgå af beskrivelsen som medfølger.

    Har du et åbent Oplevelsesgavekort (BRONZE, SØLV, GULD, PLATIN), kan du sagtens bruge gavekortet til at købe oplevelser gældende for flere personer.

Er mit gavekort personligt?
  • Nej, det er det ikke. Heller ikke, hvis der står navn på. Du kan til hver en tid give dit gavekort videre til 3. mand.

Kan jeg oprette et gavekort på et valgfrit beløb?
  • Ja det kan du. Så skal du købe en Valgfri oplevelse.

Hvad er et e-gavekort?
  • E-gavekort er den perfekte løsning til en hurtig gave.

    • Vælg den oplevelse, du ønsker at give som gave.
    • Læg den i indkøbskurven og gå til kassen.
    • Vælg e-gavekort som leveringsform og betal.
    • Kort efter din bestilling modtager du en mail med en flot PDF, der både indeholder billede og beskrivelse af oplevelsen. Mailen sendes automatisk til dig umiddelbart efter dit køb, og du skal blot printe gavekortet i mailen.

Hvorfor har jeg ikke modtaget mit e-gavekort?
  • Det kan tage op til en time før du modtager dit e-gavekort. Nogen gange ender disse i din spam eller ”junk mail” så check venligst der. Hvis du fortsat ikke finder det kan du kontakte os på nedenstående formluar

Hvor kan jeg købe jeres gavekort?
  • Vores gavekort kan købes her på godream.dk samt i vores butik på Østerbro. Derudover forhandles vores oplevelser i detail butikker over hele landet. Du kan finde vores oplevelsesgaver her: Magasin, Føtex, Bilka, Netto, Løvbjerg, Q8, Shell, SPAR, EUROSPAR, SuperBest, SuperBrugsen, MENY, Cirkle K, Kop & Kande, Elgiganten, Bilka.dk, Kvickly, Min Købmand & i udvalgte kiosker over hele landet. Vores oplevelser forhandles også hos Lomax.

    Bemærk dog at sortimentet varierer fra kæde til kæde, og at det er på godream.dk, du finder det største sortiment.

Hvor kan jeg se, hvilke steder jeg kan bruge mit gavekort?
  • Du finder ud af, hvor du kan bruge dit gavekort ved at aktivere det - se punkt 1. Her vises de aktuelle muligheder gældende for gavekortet samt al nødvendig information om, hvordan man booker og indløser oplevelsen hos arrangøren. Kontakt arrangør/book iht. denne information.

Hvad er ID-nummer og indløsningskode?
  • Det er de to unikke koder, der står anført på dit gavekort. Du har brug for begge koder, når du skal aktivere dit gavekort. Hvis du har en DREAM FRAME (akrylramme) skal plomberingen brydes for at finde ID-nummer og indløsningskode

Kan jeg få pengene tilbage for mit gavekort?
  • Ja, vi har 14 dages fortrydelsesret gældende fra købsdato. Hvis dit gavekort er købt i vores webshop skal du udfylde Fortryd køb i webshop. Hvis du har købt gavekort i en butik skal du udfylde Fortryd køb i butik.

Jeg er interesseret i gavekort til mit firma, julegaver til vores ansatte, kundegaver med mere – hvem kan jeg kontakte?
  • Vi tilbyder forskellige, spændende løsninger til erhvervslivet og vil også gerne hjælpe jer. Kontakt vores B2B salgsafdeling på business@godream.com.

 

 

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål eller løsningen på dit problem?
Vores kundeservice kan kontaktes via e-mail eller på telefon.

Kontakt os
Vælg et tema

*Obligatoriske felter

Vores kundeservice er også klar til at hjælpe over telefonen på +45 88 77 64 00. Fra mandag til fredag kl. 9.00-15.00 og lørdag kl. 9.00-14.00.